suka duka cerite sem 2~

arini aku baru balek dari pahang..
baru sampai ke melake yg terchenta..
chenta la sgt..
hmm..
ngan ini bermakne..
aku dah pon menutup kisah hidup sebagai student tahun 1..
maknenye pasni jadi dak tahun 2 la..

sepanjang sem 2 ni..
aku leh kate yang sem ni sebagai sem yg sgt mengejutkan..
challenging..
penuh ngan cinte dan air mate..
aku pon x sangka sampai gitu kisah sem 2 aku..

sem 2..
maybe wat mase ni..
sem ni yg aku akan paling ingat skali sepanjang idop ni..
dlm sem ni aku byk blaja..
selain blaja mom,de ngan survey..
aku byk blaja tok bersaba..
aku belaja tok menerima kehilangan..
menyayangi & menghargai org..

dalam sem ni jugak aku sedar..
kite xleh nak benci2 org sgt..
sbb akhirnye..
maybe org tu lg baek dr kwn2 kite sendiri..
dari org yg kite sayang..

sem 2 kali ni sgt byk kesahnye..
sgt byk peristiwa..
tp bg aku..
semua ni takdirNya..
dugaan hidup..
Dia penah bg aku kemanisan nekmatNya..
dan mungkin skarang Dia ambil balik..
tok aku tau tinggi rendahnye dunia ni..

aku x ske nk cerita peristiwa2 buruk yg jd dalam sem 2..
sbb byk kot..
n maybe akan singgung perasaan sesape..
aku x mau begitu..
sbb aku pon x suke org guris2 perasaan aku..
bia la perkare yg berlaku ni terus belalu..
dgn memory sem 2 ni..

tp ade gak perkare yg menggembirakan..
bagi diri aku..
sgt2 bermakne..
mungkin mereka2 x faham..
tp aku tau..dan aku yakin..
mereke akan faham jugak....

sem ni jugak aku merasa kehadiran seseorang..
dan aku merasa kehilangan pada masa yg sama..
aku yakin ade hikmah di sebalik sume yg berlaku..
aku pecaye..
mase akan memulihkan segala2nya..

cukupla kot aku nk cite psl sem 2..
hope a better sem 3 will come..
kite tutup kisah sem 2..
ngan seribu memory kite besame..

2 comments:

peh ted..slamat bercuti..tahniah jugak kepada man u dgn superb comeback ritu..klu tak,mau down aku..hahaha...owh..ingt ko nk cte pasl takde air ted..haha

2 pon masuk skali min..
hahaha..
eh..
ape lak cite man u nih..
xpe..
ade match lg..
pasni man u jmpe chelsea..
abih la..
kalah abih a..
pastu kalah ngan arsengal..
yeah..
hehehhee